بررسی رابطه بین هوش هیجانی، هوش اخلاقی و قانونمداري دانش آموزان شهرستان لاهیجان

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

دانلود مقاله بررسی رابطه بین هوش هیجانی، هوش اخلاقی و قانونمداري دانش آموزان شهرستان لاهیجان

این فایل در قالب Word قابل ویرایش، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی می باشد

قالب: Word

تعداد صفحات: 28

توضیحات:

بررسی رابطه بین هوش هیجانی، هوش اخلاقی و قانون‌مداری دانش آموزان شهرستان لاهیجان

دانش آموزان نیروهاي فعال جامعه محسوب می‌شوند؛ از آنجا که سرنوشت آینده کشور در دست آنان خواهد بود، بنابراین لازم است این افراد مسئول و متعهد تربیت شوند تا جامعه را به سوي اهداف متعالی، هدایت نمایند. این تحقیق، با هدف بررسی و تعیین میزان قانون‌مداری و رابطه آن با هوش اخلاقی و هوش هیجانی در دانش آموزان دوره متوسطه شهرستان لاهیجان، در سال 1392 انجام شد. با استفاده از فرمول کوکران و با روش  نمونه­گیري خوشه‌ای چندمرحله‌ای به تعداد 200 نفر نمونه انتخاب شدند، با پرسشنامه‌های هوش هیجانی، هوش اخلاقی و قانون‌مداري، داده‌ها جمع‌آوری شدند. نتایج نشان داد که میزان قانون‌مداری کلی در دانش آموزان در حد زیاد و خیلی زیاد (84%)، هوش اخلاقی (5/94%) و هوش هیجانی (5/74%) بودند، کلیه متغیرهاي مورد بررسی در سطح کاملاً مطلوب بودند. نتایج دیگر نشان داد که بین هوش هیجانی، هوش اخلاقی با قانون‌مداري دانش آموزان رابطه وجود دارد و بیشترین تبیین در قانون‌مداری مربوط به هوش اخلاقی است، به طوري که مجذور ضریب همبستگی ( ) برابر با 296/0 است، بین هوش اخلاقی با هوش هیجانی، بین هوش هیجانی با قانون‌مداري و بین هوش اخلاقی با قانون‌مداري دانش آموزان رابطه مثبت و معنی‌دار وجود دارد. بین جنسیت با هوش هیجانی، هوش اخلاقی با قانون‌مداري رابطه‌ای به دست نیامد؛ ولی میزان تحصیلات با قانون‌مداري در جامعه و قانون‌مداري کلی، رابطه معنی‌دار داشت.

واژگان کلیدي: قانون‌مداري، هوش اخلاقی، هوش هیجانی و دانش آموزان دوره متوسطه

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته روانشناسی و مشاوره (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 2960 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 28

حجم فایل:123 کیلوبایت

 قیمت: 70,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل