مراحل فرایند تولید قند و شکر از چغندر قند

دسته بندي : کالاهای دیجیتال » رشته صنایع غذایی (آموزش_و_پژوهش)
عنوان: مراحل فرایند تولید قند و شکر از چغندر قند
قالب: Word
تعداد صفحات: 24
قبل از ورود به مباحث اصلی- این نیاز وجود دارد که شناخت کلی از مراحل تولید قند و شکر وجود داشته باشد. خلاصه‌ای از این مراحل را بدون ذکر جزییات می‌توان به صورت زیر بیان کرد قابل ذکر است که خطوط تولید در کارخانه‌های قند کم و بیش با هم تفاوت‌هایی دارند اما سعی بر آن است که متداول‌ترین روش‌ها و خطوط تولید در کارخانه‌های ایران مبنای توضیحات باشد.
۱- کاشت داشت و برداشت چغندر
چغندرقندهای رسیده و سالم – آماده برداشت هستند و معمولاً بعد از حمل به کارخانه سر و دم آن‌ها قطع شده و بهتر است که تا حد امکان عاری از مواد خارجی باشد.
۲- تحویل دادن چغندر قند به کارخانه
چغندرها معمولاً با کامیون به کارخانه حمل شده و پس از توزین کامیون همراه با محموله آن در قسمت توزین به قسمت عیار سنجی رفته و با دستگاه مخصوص از چغندرها نمونه‌برداری می‌شود تا در صد قند (عیار) نمونه‌های اندازه‌گیری شود. پرداخت قیمت چغندر بر اساس وزن خالص چغندر و درصد قند آن و همچنین با توجه به در صد افت وزنی مربوط به خاک و گل و سایر ناخالصی‌های همراه چغندر – انجام می‌شود.
۳- تخلیه چغندر و نگهداری آن در سیلو 
پس از تخلیه محتویات کامیون توسط دستگاه تخلیه در سیلو – چغندرها باید تا زمان مصرف در سیلو نگهداری شوند. باید از نگهداری طولانی مدت چغندر قند در سیلو اجتناب کرد؛ زیرا چغندر در سیلو با پدیده افت وزنی و ضایعات قندی در اثر تنفس و فساد میکروبی مواجه است.
دسته بندی: کالاهای دیجیتال » رشته صنایع غذایی (آموزش_و_پژوهش)

تعداد مشاهده: 3079 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 24

حجم فایل:75 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل